coachingssmethodes

Ik maak gebruik van verschillende coahingsmethodes. Samen met jou kiezen we de methode die het beste bij jou past.


Oplossingsgericht coachen

Bij oplossingsgericht coachen wordt er gekeken naar wat er in de plaats zou moeten komen van het probleem. Je legt je focus op de ideale situatie en wat wel al goed gaat. Je leert te denken in oplossingen en mogelijkheden. Je neemt al snel stapjes in de gewenste richting en merkt dat het werkt, waardoor het vertrouwen toeneemt.

Aanpak bij hoogsensitiviteit

Als je hoogsensitief bent, kun je snel overprikkeld raken. Het is dan belangrijk dat je leert hoe je jezelf beter kan beschermen tegen de prikkels. Ik kan jou daarbij helpen met behulp van werkzame methodes vanuit de theorie, maar ook vanuit eigen ervaring. Allereerst zal ik onderzoeken op welk gebied je hoogsensitief bent. Ben je bijvoorbeeld hoogsensitief voor de stemming van anderen of juist voor geluiden? Uiteindelijk krijg je handvatten van mij aangereikt om gemakkelijker als HSP-er door het leven te gaan. Hoogsensitiviteit is een ontzettend mooie eigenschap die je kunt inzetten als kracht.

Psycho-educatie

Door middel van psycho-educatie krijg jij of krijgen je ouders beter inzicht in de betekenis van jouw probleem. Verder geef ik advies over hoe jij en/of je ouders hier het beste mee om kunt/kunnen gaan.


Tekenen

Als je liever niet praat dan is tekenen een mooi middel dat kan helpen je gevoelens en/of wensen te uiten. 

 

Helende verhalen

Helende verhalen zijn verhalen waarmee je je kan identificeren. Ze helpen bij het verwerken van een traumatische gebeurtenis, bij buikpijn of als je moeite hebt met het maken van vriendjes.

 

Je voelt je door een helend verhaal sterker en krijgt meer zelfvertrouwen. Ook leer je hoe je het probleem zelf kunt aanpakken.


Lichaamsgerichte oefeningen

Lichaamsgerichte oefeningen kunnen worden ingezet om te leren gronden, meer je lijf leren te voelen en het zelfvertrouwen te vergroten. Tevens geef ik je oefeningen mee die je zelf thuis kan toepassen.

 

 

Mindfulness

Aan de hand van leuke oefeningen leer ik je om bewust aanwezig te zijn. Als je leert aanwezig te zijn bij het opstaan, het maken van huiswerk, tijdens het spelen of bij het eten, dan ben je niet ergens anders met de aandacht maar dan ben je hier. Je voelt je rustiger, kunt je beter concentreren en durft opener te zijn.


Meditatie

Door middel van meditatie leert je je aandacht naar binnen te keren. Hierdoor kun je beter opmerken welke gedachtes of gevoelens zich daar afspelen. Mediteren heeft ontzettend veel voordelen:

  • Minder stress
  • Meer emotionele balans
  • Meer compassie
  • Betere concentratie
  • Beter immuunsysteem
  • Minder angst
  • Lagere bloeddruk
  • Beter slapen